Laatste Revenge Review – Gaming Reactor

laatste wraak Het is in veel opzichten echt een canon-game. Gemaakt door Bitmap Bureau, dat eerder zijn retro-ervaring met Xeno Crisis heeft bewezen, haalt het duidelijke inspiratie uit de koningen van het hitgenre, zoals Streets of Rage, Final Fight en misschien wel het meest van alles. dubbele draak. Kortom, het gaat over van links naar rechts gaan in de meest ruige stedelijke omgevingen en alles ontkennen wat je ziet, van de grond eten en sterven. Dat laatste is er in overvloed.

Het genre vindt zijn oorsprong in gamehallen waar games opzettelijk te moeilijk voor ons waren om veel te sterven en meer geld uit te geven. Op deze manier was het speelgoed langer houdbaar en moesten wij, kinderen, toen heel goed zijn om het meeste uit het weinige zakgeld dat we hadden te halen. Dit is precies wat The Last Revenge zo perfect vastlegt. Hoewel ik op Easy speel (de enige andere optie is Hard) en ik denk dat ik het goed doe in het genre, is het echt een uitdaging.

laatste wraak

Het avontuur zou zich ook in een drukke stad moeten afspelen, met dit keer Londen als toneel. Een leuke onderbreking van New York of de fictieve New Yorkse versies populair in het genre. Het ontwerp is meestal erg goed en ruikt naar antiek, en hoewel Super Nintendo-games nog nooit zo geweldig zijn geweest, zegt mijn nostalgiefilter dat het nog net zo was als toen.

Dat laatste maakt Final Vendetta-review een beetje lastig, omdat het Bitmap Bureau zo loyaal is geweest aan de bouwstenen van het genre dat het bijna geen verrassingen meer heeft. Het verhaal is dus niet ingewikkelder dan het feit dat de Syndic8-bende het kleine broertje van de hoofdpersoon Claire Sparks heeft ontvoerd (een beetje frisheid, geen dames die gered moeten worden), en besloot hem te helpen. Haar twee vrienden, straatvechter Duke Sancho en freestyle worstelaar Miller T Williams, helpen je graag – en dan kunnen de gevechten beginnen.

READ  Marvel's Guardians of the Galaxy pc-claims aangekondigd
laatste wraak

Het wordt nooit intiemer dan dat omdat de game in het algemeen bijna geen verhaal heeft, wat een beetje jammer is. Hoewel vooral Claire een vrij open persoon is, heb ik ze nooit echt leren kennen zoals burgemeester Mike Hagar in Final Fight. Trouwens, het gaat over het serveren van combo’s, het vermijden van jezelf slaan, elkaar bedekken in co-op, het eten van gefrituurde kalkoenen, alles doden en alles verpletteren (telefooncellen worden als te provocerend ervaren voor onze hoofdpersonen). De drie personages hebben ook kleine verschillen in kracht en snelheid, evenals enkele unieke aanvallen, terwijl de bazen erg sterk zijn (en goed gemaakt, zoals “mannelijke kerel” Randy Savage) en waarschijnlijk meer pogingen nodig hebben.

Als je andere games van dit genre hebt gespeeld, weet je zeker dat je begrijpt wat ik bedoel, dit is in alle opzichten echt een klassieker. En daar hou ik van. Zeker als het goed is gedaan. Maar… toen was het Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge. Omdat het absoluut uitzonderlijk was. In feite is bijna alles beter dan Final Vendetta, en dat is mijn probleem met deze game.

laatste wraak

Ik denk dat ik deze slechte achten zou hebben gegeven als ik voor de Turtles had gespeeld. Het is echt een zeldzame retro-rit waarbij het ontwerp, de muziek en de gameplay aanvoelen alsof je een klassieke beat op een arcade-machine ervaart. Maar om Final Vendetta dezelfde beoordeling te geven die ik Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge (GR Zweden, noot van de redacteur) geef, is niet mogelijk, het is geen goede game en ik vermeld alleen dat Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge een van genre veranderd. Voor altijd en ten goede.

READ  Een licht in de lucht? De SpaceX Starlink-satelliet passeert het gebied van Kansas City