Overwatch 2 (PvP) Review – Gamereactor

Waar moet je beginnen? Als het op recensie aankomt, is dit eerlijk gezegd misschien wel het grootste interne conflict dat ik ken. Aan de ene kant Monitor 2 Een shooter van de bovenste plank die in veel opzichten uitblinkt. Aan de andere kant kan hetzelfde gezegd worden Let op en kijk, wat de vraag oproept of dit echt een aanvulling kan worden genoemd. Dat is het probleem dat ik hierboven naar voren heb gebracht, omdat ik je wil vertellen dat Overwatch 2 geweldig is, en dat is het in veel opzichten, maar als je het origineel zou spelen, zou je niet zo’n groot verschil merken. Ik sta dus op een kruispunt. Ik kan begrijpen dat Blizzard Entertainment de formule niet te vaak wil veranderen wanneer Overwatch een zeer competitieve multiplayer-game is, maar tegelijkertijd is deze game al jaren in ontwikkeling en de grootste verschillen die we nu zien komen in de vorm van het verdienmodel en een paar extra onderdelen met de nieuwe inhoud hier en daar. Het is echt een vreemde situatie.

Aan het begin van het jaar was ik niet bang om dit spel een petje te geven. Het gebrek aan nieuwe inhoud in de eerste bèta en de beperkte connectiviteit van Blizzard maakten me echt bezorgd over wat deze game zou worden. Toen kwam de aankondiging dat Overwatch 2 gratis zou zijn en een seizoensupdateschema zou hebben dat ongelooflijk frequente doses nieuwe inhoud zou opleveren — of het nu personages of kaarten zijn — en ik was opnieuw enthousiast. We staan ​​nu op het punt om te lanceren, en de laatste ontwikkelingen zijn gekomen in de vorm van verdienmodellen en hoe nieuwe personages zullen worden geïntroduceerd. Hoewel dit niet voor iedereen weggelegd is, worden de personages in de praktijk bijvoorbeeld uitgebracht in een aantal andere titels die verband houden met de held Apex Legends. Deze game voelt als een delicaat evenwicht, waarbij sommige beslissingen die Blizzard nam leuk waren en andere niet, en daarom ben ik niet blij met de release en ook niet teleurgesteld over het aanbod – ik voel me vreemd neutraal. alles.

READ  Geef meer details vrij over de nieuwe versie van Dead Space

Dit is in ieder geval een slecht startpunt voor Overwatch 2, omdat de originele game bij de lancering geweldig was. Toegegeven, het heeft in de loop van de tijd geworsteld, maar het begint op een duizelingwekkende hoogte, en als mijn begrip van hoe live-servicegames en -modellen werken en de manier waarop Blizzard Overwatch 2 wil aanpakken correct is, dan worden we geconfronteerd met de tegenovergestelde situatie deze keer. Hier kijken we naar een mid-range game bij de lancering die de komende jaren zal gedijen.

Monitor 2
Monitor 2Monitor 2

Maar nogmaals, hier ontstaan ​​de problemen. Hoewel Overwatch 2 niet veel beter wordt dan Overwatch, is het nog steeds een geweldige schietgame. Het stroomt beter dan ooit, ziet er geweldig uit en heeft personages die zich beter voelen om het te spelen. Dit komt bovenop een betere selectie van spelmodi die niet is aangetast door 2CP (Dual Pickup Point Maps) maar wordt verbeterd door betere platformonafhankelijke acties die nu ook cross-progressie en het opslaan van bestanden omvatten. Dit zijn allemaal echt goede dingen, maar het is geen vervolg dat definieert, en dat is wat de game op dit moment erg mist. Oude spelers keren terug naar de wereld van Overwatch en ondergaan een paar veranderingen. Dit zal zeker een tijdje leuk zijn, maar dit is nog steeds de kernervaring van Overwatch die achter het ontwerp van de 5v5-game zit. Blizzard heeft onze aandacht lang gericht op het PvE-gedeelte als de belangrijkste attractie van het vervolg, maar als een oude Overwatch-coureur die de game en serie al jaren volgt en betrokken is bij de vele PvE-modi, kan ik gerust zeggen dat dat niet is wat ik heb honger naar. Ik vind het zelfs moeilijk om erachter te komen hoe dit de toekomst van Overwatch 2 zal zijn.

READ  Een van de best beoordeelde Assassin's Creed die naar Xbox Game Pass komt, niet alleen Ubisoft

Dat verandert echter niets voor deze specifieke recensie, omdat het PvE-gedeelte van de game er niet toe doet, omdat het er nog niet is. Vanaf vandaag is Overwatch 2 nog steeds een online multiplayer-game. Is het beter dan de originele Overwatch? Ja, maar voor nu zijn het allemaal slechts marginale verbeteringen in het grote geheel van dingen, en dat is het probleem met live servicegames. Over een jaar of twee zullen mijn meningen waarschijnlijk drastisch anders zijn, maar zoals het er nu uitziet, kan ik je niet vertellen dat Overwatch 2 de redder van de serie is, omdat drie nieuwe personages, een heleboel nieuwe kaarten, een nieuwe modus en een aantal kwaliteitsverbeteringen zijn de dingen die het had kunnen doen in de jaren dat de ontwikkeling van het originele spel beslist onopvallend was.

Er zijn geen betere woorden om Overwatch 2 te beschrijven dan ongeïnspireerd. Blizzard had al een geweldige formule met het origineel, en in plaats van dingen te verknoeien en creatief gewaagde keuzes te maken, krijgen we een vervolg dat eerder als een 2.0-update dan als een vervolg moet worden beschouwd. Tenminste zoals het nu gaat.

Begrijp me niet verkeerd, Junker Queen en Kiriko zijn enkele van de echt leuke personages die ik ooit heb gespeeld, en de keuze van nieuwe kaarten maakt sommige van de oude totaal saai. De toekomst ziet er ook heel rooskleurig uit met plannen voor eindeloze ondersteuning en veel om naar uit te kijken. Op het moment van schrijven kan ik je echter niet vertellen dat deze game me hier en nu heeft gestoord. Het komt niet in de buurt van wat de nieuwe, nieuwe Overwatch deed toen het enkele jaren geleden werd gelanceerd.

READ  Munnbind en Face ID - iPhone voor de laatste keer
Monitor 2

Dus, moet je Overwatch 2 spelen? Vast en zeker. Het lijkt misschien tegenstrijdig om te zeggen, maar of je nu een fan bent van de serie of shooters (of wegblijft van hen in het algemeen), je zou deze game moeten kiezen en bekijken, want als het gaat om vrijheid -play-, dit is een van de beste games – omdat het ongetwijfeld dezelfde game is als Overwatch. Overwatch 2 een vervolg noemen en de volgende stap in de serie is echter een beetje overdreven, daar bestaat geen twijfel over. Dit is een probleem dat deze game heeft geplaagd en dat we veel zien in de gamewereld. Als er iets is, is het niet meer dan normaal om de huidige status van Overwatch 2 te vergelijken met sportgames zoals FIFA, want hoewel de nieuwe toevoegingen nog steeds de beste zijn in hun vakgebied, zijn ze ook opmerkelijk vergelijkbaar, zo niet identiek, aan hun voorgangers. Daarom kan ik nog niet zeggen of dit een enorme verbetering is in het Overwatch-universum. Misschien zal het in de toekomst gebeuren, maar voorlopig kan Overwatch 2 het beste worden omschreven als te veilig om een ​​geweldig vervolg te noemen.