Pocky & Rocky Reshrined Review

Nostalgie is een van de krachtigste dingen die er zijn. Nostalgie is gevoelens geladen met herinneringen aan een vervlogen tijdperk. nostalgie is Pocky & Rocky Reshrined. “Origineel” Pocky & Rocky (als we het kaartspel Kiki Kaikai negeren) voor Super Nintendo is een van mijn favoriete spellen sinds mijn kindertijd, en ik speel het al bijna 30 jaar regelmatig. Al op het titelscherm, als de bekende muziek uit de speakers zingt, is er geen mat oog hier in de tuin. Dit maakt deze recensie een lastige manoeuvre: hoewel het dit jaar gemakkelijk is, ja dit decennium was misschien de meest bevredigende en onverwachte release voor mij, het is ook belangrijk om de dikke nostalgische bril af te kunnen zetten die de realiteit vaak bederft.

De waarheid is dat maar heel weinig van de series de Pocky & Rocky-serie hebben veroorzaakt. Deze spellen zijn een iets andere top-down shooter, die relatief vrij rond prachtig terrein beweegt. Schattige vijanden, kogels, buskruit en Japanse waanzin zijn overal, en het is belangrijk om te weten wanneer je moet schieten en wanneer je jezelf moet verdedigen.

Veel van de oude Natsume-gekken die Pocky & Rocky hielpen ontwikkelen, kwamen in 1992 samen om een ​​geheel nieuwe versie van dit verborgen juweeltje te creëren. Hierdoor is er veel te herkennen, tegelijkertijd is er ook veel compleet nieuw. Het is indrukwekkend hoe alles zo vertrouwd en dierbaar lijkt, terwijl alles tegelijkertijd zo nieuw en vreemd is.

Pocky & Rocky Reshrined
Er gebeurt veel en er zijn in ieder geval veel geweldige details om op te merken.

Qua graphics lijkt het alsof het helemaal gestreken is. Reshrined is gevuld met geweldige kleuren en goed gemaakte details. Super Nintendo zal een game als deze nooit kunnen draaien, maar het voelt nog steeds als een game uit die tijd. De besturing is strak en zit als een bal, en lijkt erg op het origineel met een paar kleine aanpassingen.

READ  Steam handheld gamecomputer uitgebracht

Sommige van de originele schilderijen zijn enigszins in hun geheel bewaard gebleven, met enkele overdadige veranderingen die echt fris aanvoelen. Tegelijkertijd zijn er veel kleine geheimen omheen verborgen, die de nieuwsgierigen van ons belonen. De meeste panelen zijn gloednieuw, losjes gebaseerd op panelen uit 1992. Deze stellen me in ieder geval niet teleur, al beschouw ik mezelf wel eens dat ik de originelen kwijt ben. Jammer dat Natsume de SNES-versie nog op geen enkele manier heeft kunnen uitbrengen.

Er zijn enkele eenvoudige, moderne bewegingen gemaakt om Pocky & Rocky te helpen toegankelijker te worden voor de meeste mensen. Zo zijn er checkpoints geïntroduceerd als je de manager op het bord bereikt, dus de algemene moeilijkheidsgraad is niet zo zwaar als vroeger. Er zijn ook nieuwe speciale aanvallen en een aantal heel andere nieuwe personages, dus opnieuw spelen kan een heel andere ervaring zijn.

Pocky & Rocky Reshrined
Dit scherm zie je niet zo vaak als we in 1992 zagen, dat is zeker.

De verhaalmodus moet zijn voltooid voordat je met twee spelers kunt spelen. Ik denk dat dit een excentrieke oplossing is, hoewel de eerste op een zeer gemakkelijke moeilijkheidsgraad kan worden opgeblazen. In de moeilijkste levels spuwen vijanden vuurballen uit als je ze neerschiet, voor het geval je dacht dat het niet zo uitdagend genoeg was als het in werkelijkheid is.

Het verhaal zelf is niet bepaald om over naar huis te schrijven. Het is iets geks en geks en feestelijks en geks tegelijk dat het iets warms en gezelligs heeft. Ondanks het feit dat het schrijven de bovenste laag misschien niet volledig bederft, heeft het niet veel invloed op het spel, al die korte sequenties verschijnen alleen tussen de panelen.

READ  Samsung claimt volgende maand een gigantische tablet uit te brengen
Pocky & Rocky Reshrined
Pocky & Rocky Reshrined winnen dit jaar misschien niet de scenarioprijs, maar er zit veel magie in.

Pocky & Rocky spelen met een vriend was een van de beste dingen die konden gebeuren met Super Nintendo. Samenwerking via boards is een van de leukste dingen, en het is in ieder geval leuk in Reshrined. Misschien is de modus voor twee spelers niet bepaald de zin van het leven, maar het is in ieder geval chaotisch. De camera volgt constant de speler die vooruit gaat en kan een probleem of twee uitdagingen opleveren.

Ik denk dat het jammer is dat dit geen internet ondersteunt, behalve dat je in volgorde kunt spelen. Zo’n coöperatief spel zou zeker gediend moeten zijn met het feit dat het online gespeeld kan worden, maar dat is niet het geval.

Originele componist Hiroyuki Iwatsuki maakt een comeback, en wat een werk heeft hij geleverd met muziek. Het geluid is echt geweldig van begin tot eind. De beste tracks worden min of meer in hun geheel gereproduceerd, terwijl de rest van de originele tracks een geheel nieuw, herkenbaar pak hebben gekregen. Muziek geïnspireerd door het Yellow Magic Orchestra pompt door de speakers en voelt ongelooflijk ontspannend aan. Dit is een smeuïg voorbeeld van hoe met muziek wordt omgegaan in de nieuwe releases van games.

Pocky & Rocky Reshrined
Deze foto heeft iets nostalgisch.

Voor degenen onder ons die al een relatie hebben met het originele werk waarop het is gebaseerd, is het kopen van Pocky & Rocky Reshrined zo’n grote no-brainer dat het moeilijk in woorden te beschrijven is. Alles is zoals het hoort, alles ziet er goed uit. Het grootste deel van de vreugde is dat ik het jammer vind dat Natsume in 2022 niet de moeite heeft genomen om online games te ondersteunen. Bovendien vind ik Reshrined Sails een solide voorbeeld van hoe je kunt rotzooien met een cultklassieker zonder te bederven wat was goed en charmant. Van alles is hier een beetje geknoeid, maar het is nog steeds goed en charmant.

READ  We streamen om 20:00: Call of Duty: VANGUARD BETA