Review: Diablo 2: Resurrected – Gamer.no

Diablo 2: Resurrected neemt ons mee terug naar een tijd waarin het een beetje makkelijker was om te spelen, een beetje wilder, en met slechts een paar snelkoppelingen die het leven van de speler beter maken. Maar het is ook een tijd waarin de speler zich in het midden bevindt, verstoken van verblindend licht, kleuren en dingen die op het scherm gebeuren. En het is dat laatste dat de ontmoeting met Diablo 2 – nu in een hele mooie nieuwe versie – zo mooi maakt.

Oase in het donker

Activision Blizzard-status

In de nazomer en herfst van 2021 kreeg het bedrijf achter Diablo II: Resurrected – Activision Blizzard – verschillende serieuze rechtszaken en beschuldigingen tegen het lijf.

Ze zijn onder andere geworden aangeklaagd door de staat Californië Op basis van ernstige beschuldigingen behandelt het voornamelijk seksuele intimidatie en ernstige discriminatie, vooral tegen de vrouwelijke werknemers van het bedrijf, op verschillende niveaus.

Het zou onnatuurlijk zijn om hier in ieder geval nu geen commentaar op te geven, ook al is deze recensie in feite een beoordeling van de game zelf.

De ontwikkelaars van de substudio Vicarious Visions bezitten het Spelers wordt gevraagd om “te doen wat zij denken dat goed is” bij het overwegen van een game-aankoop Onder de huidige situatie – wij staan ​​er ook achter.

Het leuke van Diablo 2 is hoe eenvoudig alles is. Je kiest een personage en je bent meteen in “Rogue Encampment”, het eerste hubgebied – de verzamelplaats – voor jou en de andere menselijke personages in het spel. Als een toevluchtsoord in een verder donkere en angstaanjagende wereld, kun je alles doen wat je nodig hebt tussen reizen door – wapens kopen en verkopen, met klanten praten en je uitrusting organiseren.

READ  Microsoft heeft een aantal nieuwe Surface-apparaten gelanceerd

Rijd dan! Foto: Andreas Bjørnbekk / Gamer.no

Droevige muziek en geweldige voice-acting versterken vooral de ervaring. Het wordt zelfs nog beter omdat er verschillende hub-gebieden in het spel zijn, die elk nieuwe personages en problemen introduceren – en zelfs dag- en nachtcursussen (in bestaande gebieden)!

Maar natuurlijk gebeuren er dingen buiten het kamp. Voor iemand die voorheen niet zo bekend was met de Diablo-serie, was het heel bijzonder om in een vechtsysteem en gameplay te komen die duidelijk verschilt van wat je gewend bent. Vechten in het begin is niet ingewikkelder dan een knop ingedrukt houden om aan te vallen, en vijanden sterven meestal onmiddellijk. De eerste vijf minuten leek het zo gemakkelijk, maar ik raakte al snel verslaafd.

Het werkt eigenlijk heel goed als de hordes naar je toe komen, en het voelt echt alsof je een held bent die de wereld kwam redden terwijl je maar één slag nodig hebt. Dit verandert natuurlijk in de loop van de tijd; Misschien hebben sommige vijanden schilden om zichzelf mee te beschermen, misschien hebben ze aan het eind van de dag veel leven, of misschien zingen ze vloeken die je kracht verzwakken. Wat de reden ook is, dit eenvoudige vechtsysteem – dat nog complexer is met behulp van verschillende verworven vaardigheden, wapens en tactieken – werkt erg goed.

Grote verbetering – maar niet alles was eerder beter

Het organiseren van de dingen die je ophaalt, is het slechtste deel. Foto: Andreas Bjørnbekk / Gamer.no

Diablo 2: Resurrected is alsof je teruggaat naar een gouden tijdperk van gameplay waar de speler zeer serieus wordt genomen, waar je je eigen weg moet vinden en hoe weinig expliciet wordt uitgelegd. Het is leuk om te ontdekken, vooral als het zo fascinerend is om naar te kijken. Hier komt de essentie van deze verbetering naar voren. Want voor het geval de game zelf niet wat veranderd is, is het beeld onherkenbaar gerepareerd. Diablo 2: Het ziet er weer mooier uit dan Diablo 3 (al moet worden opgemerkt dat ik deze realistische stijl veel leuker vind dan de stilistische graphics van Diablo 3) gezien hoeveel detail en helderheid de hele wereld is geworden.

READ  De verhaaluitbreiding van Ghost of Tsushima gaat over het duistere verleden van de Sakai-clan

Kleding beweegt tijdens het rennen, vlammen fladderen als nooit tevoren, zwaarden fonkelen en reflecties verschijnen in plassen. Veel isometrische role-playing games hebben dezelfde stijl, maar Diablo 2: Resurrected is misschien wel de mooiste. Het wordt nog cooler omdat je met een druk op de knop terug kunt naar de oude grafische stijl, en het laat je dan precies zien hoeveel er is veranderd.

Het is echter duidelijk dat niet alles vroeger beter was. Want hoewel er veel goede oude tijden zijn die hebben bijgedragen aan het maken van Diablo 2: een nostalgische, duistere en gevaarlijke revival, zijn er veel aspecten die heel goed opgelost hadden kunnen worden.

Bekijk de prachtige koepel! Foto: Andreas Bjørnbekk / Gamer.no

Dit geldt vooral voor het organiseren van een koffer, die te klein is om optimaal te functioneren. Er zit gewoon heel weinig in, en het bevat vrij frequente reizen terug naar het kamp als je de meeste schatten wilt die je vindt. Tegelijkertijd is de organisatie van de toverdrank ongunstig, omdat je alles handmatig moet organiseren en niets automatisch wordt aangevuld. Daarom moet je altijd nieuwe drankjes toevoegen terwijl je je oude gebruikt, en als je door oude donkere grotten of tempels dwaalt en om elke hoek wacht op vijanden, is het een beetje gênant om hier zoveel tijd aan te besteden .

Bovendien is het waarschijnlijk behoorlijk brutaal om te sterven in deze game. Als je je leven verliest, verlies je al je geld, al je bepantsering en alle wapens die je gebruikt. En als je ergens ver van de poort sterft of vergeet een stadspoort te openen voor snel reizen, wordt het snel ongelooflijk ongemakkelijk. Die Diablo 2 is En daarom Hardcore is een beetje leuk en vereist wat meer voorbereiding voor de speler, maar dat aspect is een beetje op het duurdere team. Uiteindelijk zou het helemaal goed zijn als de staminabalk zou verdwijnen, ermee spelen tijdens het lopen en tijdens het hardlopen om maar te blijven rennen, nogmaals, is een beetje saai.

READ  Battlefield 6 komt naar PlayStation 5, Xbox Series X / S en oudere consoles

conclusie

Dit is erg sfeervol! Foto: Andreas Bjørnbekk / Gamer.no

Diablo 2: Resurrected heeft het dit jaar als weinig andere games overgenomen, grotendeels vanwege hoe gedetailleerd en goed gemaakt het spel is en hoe serieus de speler is. Het vechtsysteem werkt nog steeds in 2021, hoewel de aanvallen niet zo flitsend of snel zijn als in Diablo 3 – dat is eigenlijk waarom ik er zo van hou.

Herenigd worden met het meest realistische fantasy-rollenspel is gewoon heel leuk. Ja, er zijn hier dingen die gerepareerd moesten worden, waaronder de kleine rugzak en de manier waarop dingen zijn georganiseerd. Maar dit zou een zijstap zijn in een fantastisch coole ervaring die laat zien hoe ver Diablo 2 in 2000 is gevorderd, en dat zorgt voor een ervaring waarvan je kunt genieten met alleen een frisse verflaag. Bij benadering Net zo goed als meer dan 20 jaar geleden.