Soul Hackers 2 – Gamereactor Review

In de afgelopen 10 jaar is Atlus bekritiseerd vanwege zijn overdreven focus op zijn meest winstgevende serie, karakter, vooral door bloedfans van de serie die de game beschouwen als een spin-off van Shin Megami Tensei. Dus het was een verrassing toen ze het aankondigden Ziel Piraten 2 Eerder dit jaar verscheen het vervolg op een van de meest mysterieuze spin-offs van de serie. Toen het origineel al in 1997 alleen in Japan werd uitgebracht voor Sega Saturn, 1999 voor PlayStation, verwachtten maar weinigen iets meer van de serie te zien, zelfs niet na de herlancering van de game op de 3DS in 2013, en daarna ook in zowel Europa als Amerika. De vraag die nu overblijft is of Soul Hackers 2 het spelen waard is, of dat Atlus een goede reden had om de serie 15 jaar uit te stellen en hem daar vervolgens nog 10 jaar te plaatsen.

De bende waren niet vanaf het eerste moment beste vrienden, het kost gewoon tijd om een ​​band op te bouwen.

Soul Hackers 2 begint als een vrij standaard JRPG van Atlus. Je speelt als Ringo, een mensachtige die wordt gebouwd door een kunstmatige intelligentie genaamd Aion. De game speelt zich af in een hightech toekomst, waar de grens tussen mens en machine bijna vervaagd is. De missie wordt eenvoudig gepresenteerd: het einde van de wereld zal op aarde plaatsvinden en Ringo moet uitzoeken waarom en hoe het te stoppen. Onderweg vindt ze verschillende dode demon summoners, die een vaardigheid genaamd Soul Hacking gebruiken om te doen herleven. Deze mensen zijn de sleutel tot het redden van de wereld. De plot is relatief eenvoudig, maar het spel besteedt veel tijd aan het uitleggen van termen en concepten die allemaal een beetje overweldigend worden. Wat door gameplay had kunnen worden getoond, wordt vaak uitgelegd door middel van erwtendialoogvensters die zich richten op wereldopbouw en conceptuele interpretatie. Gelukkig wordt het vastgelegd zodra alles is uitgelegd, en de andere personages in je team zijn interessant genoeg om te entertainen in een van de kortere JRPG’s die ik heb gespeeld en om 30 uur lang in te loggen. Ondanks dat je waarschijnlijk niet opschept over het plot waar de kleinkinderen bij zijn, zijn de kleurrijke hoofdpersonen genoeg om je op de been te houden. Je hebt ook geen verstand van Shin Megami Tensei of Soul Hackers nodig om ze bij te houden.

READ  GTA V en GTA V Online lanseres voor PS5 en Xbox Series den 15. mars - Grand Theft Auto V
Ziel Piraten 2
Zo zien de meeste dialoogscènes eruit. Goed getekende karakters drukken zich goed uit.

Het spel is eigenlijk een dungeon crawler. Elk gebied is opgezet als een labyrint dat je moet verkennen om zeldzame uitrusting en vijanden te vinden, en uiteindelijk de voortgang van het verhaal. Helaas zijn alle gebieden zo eenvoudig als ze kunnen zijn, zowel visueel als qua ontwerp. Hier genoot iemand van een rasterbord en een pen! Alles bestaat uit vierkante gangen vol vijanden. Misschien kunnen ze dat goedmaken door de speler iets spannends te geven om naar te kijken, maar nee, het zijn meestal domme steegjes of generieke neoncomputerwerelden die je al een miljoen keer eerder hebt gezien. Alles gaat heel snel vervelen, zelfs met zo’n korte speelduur.

Wat de ervaring, afgezien van de personages, redt, is dat Atlus een zeer solide basis heeft als het gaat om turn-based vechtsystemen, vooral wanneer ze ervoor kiezen een groot deel van hun menustijl en systeem te lenen 5 personen. Alles is zeer elegant en flexibel. Hier kun je vier personages besturen die elk zijn uitgerust met een demon die je kunt wisselen wanneer je maar wilt. Het doel van elke wedstrijd is om de zwakke punten van de vijand te vinden om stapels op te bouwen; Hoe hoger de stapels, hoe meer bonusaanvallen er aan het einde van elke ronde worden geactiveerd. Omdat je de vrijheid hebt om de demonen voor elk personage te kiezen, worden alle strategieën aangemoedigd en toegestaan. In sommige gevallen, vooral de bazen, zal men een metaforische muur van een vijand tegenkomen die is geplaatst om de speler nieuwe strategieën te laten ontdekken. Elke individuele demon bereikt relatief snel het hoogtepunt van wat hij kan leren, wat winst en nieuwe strategieën voor bijna het hele spel aanmoedigt. Met uitdagende eindbazen, zelfs op normale moeilijkheidsgraad, wordt Soul Hackers 2 een spel voor diegenen die meer dan wat dan ook de diepte van het vechtsysteem willen verkennen. Hier slaat het spel zichzelf weer op.

READ  LG ontgrendelt om games live op tv te streamen
Ziel Piraten 2
Makkelijk te knippen en een beetje te plakken van Persona 5.

Als je interessante en gedetailleerde karakterontwerpen, prachtige graphics, geweldige elektronische muziek en een stereotiep verhaal verwijdert, blijf je achter met JRPG die alleen leeft op een goed vechtsysteem. Soul Hackers 2 is echt voor degenen die vooral geïnteresseerd zijn; Voor Shin Megami Tensei-bloedfans die naar meer hunkeren. Er is ongetwijfeld een nieuwe bota in het genre, zoiets als de Persona-serie die de mainstream heeft bereikt, of een juweeltje waar nog jaren over zal worden gesproken. Soul Hackers 2 is halverwege zoals het is in alle vormen buiten gevechten, en zal waarschijnlijk worden vergeten totdat Soul Hackers 3 in 2046 als een verrassing komt.