Teenage Mutant Ninja Turtles: Cowabunga Collection Review

Helaas lijkt Konami tegenwoordig niet geïnteresseerd in videogames, behalve Bomberman op verschillende manieren melken. Dus ik was redelijk geïnteresseerd Teenage Mutant Ninja Turtles: Cowabunga-collectieVooral met de getalenteerde Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge Fris in het achterhoofd is dit echter een set die is ontwikkeld door de retro-experts van Digital Eclipse.

Het aanbod is een overvloed aan klassieke Turtles-spellen uit het verleden, allemaal uitgebracht in arcades, NES, Mega Drive, Super Nintendo en Game Boy. Er worden in totaal 13 spellen aangeboden. Het zijn niet allemaal games die ik oude klassiekers zou noemen, maar er zijn er duidelijk ook een verbazingwekkend aantal. Het omvat ook meerdere genres, zoals de populaire en uitdagende NES-variant Teenage Mutant Ninja Turtles en Street Fighter II Challenger Tournament Fighters uit 1993. De laatste is ook opgenomen in drie verschillende versies: NES, Mega Drive en Super Nintendo – wat interessant is voor degenen die eraan herinnerd willen worden hoe verschillende vormen van elkaar verschillen.

Ik heb geen plannen om alle games afzonderlijk te beoordelen, maar hier is tenminste alles wat inbegrepen is:

• Teenage Mutant Ninja Turtles (Arcade)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles In Time (Arcade)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles (NES)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles 2: Arcadespel (NES)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles 3: Manhattan Project (NES)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Fighters of the Tournament (NES)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time (Super Nintendo)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Fighters of the Tournament (Super Nintendo)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist (Sega Genesis)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Fighters of the Tournament (Sega Genesis)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles: Fall of the Foot Clan (Gameboy)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles 2: Terug uit de riolen (Game Boy)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles III: Radical Rescue (Gameboy)

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik in mijn jeugd door Teenage Mutant Ninja Turtles op de NES kon spelen, ondanks de waanzinnig hoge moeilijkheidsgraad. Ik heb dat eigenlijk al een paar keer gedaan. Als ik het vandaag speel, verbaast het me hoe snel het de tand des tijds heeft doorstaan. Natuurlijk zijn de scoreboxen behoorlijk slecht op het waterniveau, maar ik denk nog steeds dat de moeilijkheidsgraad een beetje overdreven is en zelfs als 45-jarige kan ik behoorlijk ver gaan zonder al te veel vloeken. Er is ook een kijkmodus beschikbaar waarmee je kunt kijken terwijl je computer aan staat en dan springt wanneer je daar zin in hebt, wat je kan helpen om de meer vreselijke delen aan te pakken.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Cowabunga-collectie

Misschien wel de grootste attractie voor de meeste mensen is Super Nintendo’s spel uit 1992, Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time, dat onmiskenbaar uitzonderlijk is met zijn uitzonderlijke gameplay, en het is nog steeds erg leuk om Foot Soldiers op het scherm te gooien. Dit is echter duidelijk de twee decennia achter Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge. De snelste en soepelste Teenage Mutant Ninja Turtles: The Hyperstone Heist (in wezen hetzelfde spel, maar met een betere flow en snelheid, met een paar stukjes eruit) lijkt me vandaag een betere optie.

Natuurlijk zien de Game Boy-spellen in deze opstelling er ongelooflijk primitief uit als je ze op je enorme flatscreen-tv speelt, maar zelfs deze spellen hebben de tand des tijds veel beter doorstaan ​​dan ik had verwacht en zijn eigenlijk verrassend leuk. Ook is er veel nostalgie hier!

De grootste verrassing voor mij was de Super Nintendo-versie van Turtles Tournament Fighters. Het houdt bijna net zo goed stand als Street Fighter II en voelt nergens gedateerd aan. Van de spelbesturing tot de graphics, dit klassieke spel houdt bijna bewonderenswaardig stand en is zeker de moeite waard om te spelen – bij voorkeur tegen anderen, aangezien goed ontworpen online ondersteuning ervoor zorgt dat je geen problemen zult hebben om anderen te vinden om mee te spelen.

Wat deze collectie echt onderscheidt, is de goed ontworpen museumomgeving. Digital Eclipse is echt opgevoerd om ons een schat aan kwaliteit te bieden. U kunt dus achterover leunen en bladeren door oude gameboxen (en hun brochures!) en andere goodies uit de game-ontwikkeling. Er is ook materiaal uit strips en tv-shows om je lang bezig te houden. Voor mij maakte dat de nostalgische zenuw echt van streek, en als je opgroeide met schildpadden en oude consoles, denk ik dat je hetzelfde zou voelen.

Uiteindelijk is dit een eersteklas set die zowat alles te schande maakt. Kits worden vaak geleverd met minder titels, meer presentaties of veel games en in wezen geen presentatie. Hier precies het tegenovergestelde. Veel games en eersteklas presentatie. Het enige dat de groep tegenhoudt, is het feit dat er uiteindelijk waarschijnlijk vier of vijf games zijn die de moeite waard zijn om wat tijd in te steken voor een nostalgische dip. Maar als je de nostalgie van schildpadden en klassieke games opnieuw wilt beleven, kan ik dit niet genoeg aanbevelen. Konami kan nog steeds wanneer ze willen.

READ  Apple beweert dat het liegt over de iPhone 13 Pro, maar dit is de echte reden: