Urban Demo Pocket Review – Gamereactor

Ik hou van trialgames, waarbij je stunt- en springfietsen rijdt en de ene enorme onwaarschijnlijke sprong na de andere bewijst. Of ja, wacht. Ik hield van trial-games (zowel eenvoudige mobiele games en webvarianten als de immens populaire Trials-serie Red Lynx-games), maar verveelde me daarna Hoge proeven En sindsdien heeft hij op geen enkele motor nog trucjes gedaan, ongeacht het platform (vooral in het echte leven). Desondanks was ik geïntrigeerd om te zien dat Plug In Digital nu een iPhone-titel heeft gelanceerd Urban Pilotenzakdie 55 NOK kost.

Urban Trial Pocket is als een geweldige mix van bestanden proef evolutieEn de Joe Dinger En de Tony Hawk Pro Skater,,Dat is goed, zeg ik je. Het gaat erom de motorfiets in sprongen van verschillende groottes te sturen, over de rand van de sprong te springen en tijdens de reis zelf verschillende hoogvliegende acrobatische trucs uit te voeren. Het gaat over draaien (180°-1080°), het stuur loslaten, in het zadel liggen, achterwaartse salto’s, voorwaartse salto’s, spins, dubbele voorwaartse salto’s, het stuur loslaten en zo. Dit terwijl je ervoor moet zorgen dat je fiets niet op het verkeerde wiel terechtkomt. Het physics-systeem op basis van deze game is zeer goed uitgebalanceerd en biedt geweldige speelbaarheid en uitstekende spelbesturing, ondanks het aanraaksysteem dat Urban Trial Pocket moeilijker maakt dan het al is. Ik speelde ongeveer 20 minuten voordat ik overstapte naar Steelseries Nimbus+ om te voorkomen dat al mijn vingers krampen, en pas toen kon ik me een weg banen door de eerste echte uitdagingen.

READ  Zaterdag Editors' Corner: Een man (28) speelt angst in 2022

Versnellen en springen doe je via aparte knoppen, en net als in de Tony Hawk-games moet je op precies het juiste moment op de springknop drukken, in dezelfde milliseconden dat de motor de rand verlaat van de sprong waarin je rijdt. Dan is er nog een soort slider om de motor in de lucht te balanceren, drie trick-knoppen waar je later in het spel je tricks aan kunt aanpassen, een remknop en een play-knop. Het probleem voor mij is dat ze zo dicht bij elkaar zitten in de aanraakbedieningen dat ik ze onwillekeurig allemaal tegelijk indrukte voordat ik de Nimbus+ eruit haalde. Alsof je een rekenmachine probeert te manoeuvreren met een tros bananen.

Urban Trial Pocket kost 55 NOK en ondanks dat is het hele spel vanaf het begin vergrendeld, wat me een beetje irriteert. Ik begrijp het probleem van het bouwen van uitdagingen en beloningen door elk klein ding te ontgrendelen na het voltooien van elk klein ding, maar dit lijkt ouderwets en vervelend naar mijn mening en is iets dat we vandaag, in alle games, voor altijd moeten overslaan. Ik heb een beetje gevloekt terwijl ik probeerde 600.000 punten bij elkaar te krijgen in 90 seconden om naar het volgende niveau/uitdaging te komen, maar ja, de Trials waren ook zwaar en het sloot ook delen in, dus je zou waarschijnlijk kunnen zeggen dat het thuis hoort in dit subgenre/speltype.

Urban Pilotenzak

De graphics zijn bijgesneden, merkbaar, worden een beetje wazig op de iPhone 13 Pro Max en op de OnePlus 10T, maar Urban Trial Pocket is eigenlijk een leuk spel. Het ontwerp is heerlijk charmant en alles, van de print tot de verschillende omgevingen, fietsen en outfits waarmee je je personage kunt aankleden – voelt goed samen en is leuk om te ontwerpen. Dit is een vermakelijk spel met veel uitdaging, geweldige spelbesturing en geweldige physics en ik kijk uit naar vele uren Urban Trial Pocket in de toekomst. Als het niet zo was dat de ontwikkelaars 99% van het spel vanaf het begin hadden afgesloten, zou ik het een acht hebben gegeven.

READ  Sony geeft 200 miljoen uit aan Epic Games voordat de oorlog van Apple begint